30 januari 2025
Langdurig samenwerken en samen innoveren. Daar staan wij voor.
Hijman heeft veel trouwe klanten. Daar zijn wij heel erg trots op en dankbaar voor. 1 daarvan is Schoonmaken.nl BV, al decennia klant.
Echte meerwaarde ontstaat veelal alleen tijdens langdurige duurzame samenwerkingen.
Schoonmaken.nl BV
Sinds 1955 het schoonmaakbedrijf voor bedrijven in Amstelveen en omgeving.
Schoonmaken.nl BV is een gerenommeerd full-service schoonmaakbedrijf, gevestigd in Amstelveen.
De naam met .nl suggereert misschien een online focus, maar niets is minder waar. Met diepe wortels als familiebedrijf zit schoonmaken letterlijk in hun DNA.
Met meer dan 100 toegewijde medewerkers is Schoonmaken.nl BV al decennia een betrouwbare en stabiele partner voor bedrijven, kantoren, datacenters, kinderdagverblijven, horecagelegenheden en vveโs in de regio groot-Amsterdam, Almere en Schiphol-Rijk.
Innovatie staat bij hun hoog in het vaandel. Zo zijn zij de eerste klant van Hijman die de trotse gebruiker is van de i-walk, de nieuwste co-botic (robot) van het i-team Global.
Arjan Oostrom, dank voor je vertrouwen.
Deze claims zijn vaak opzettelijk vaag, met onvoldoende details, ze creรซren toch de valse indruk van duurzaamheid.
Denk bij generieke claims aan termen als โmilieuvriendelijkโ, โeco-vriendelijkโ, โgroenโ, โvriend van de natuurโ, โvrij van microplasticsโ, โecologischโ, โklimaatvriendelijkโ, โvriendelijk voor het milieuโ, CO2-vriendelijk, โenergiezuinigโ, en โbiologisch afbreekbaarโ.
In plaats van deze termen te gebruiken, moet de bewoording zo specifiek mogelijk zijn. In plaats van simpelweg โbiologisch afbreekbaarโ te zeggen, moet gedetailleerde informatie worden verstrekt. Bijvoorbeeld: โdeze verpakking zal binnen een maand biologisch afbreken.
De Richtlijn heeft tot doel duidelijkheid en betrouwbaarheid te bevorderen in productclaims en -labels door het gebruik van ongegronde milieuclaims te verbieden. Het pakt veelvoorkomende greenwashing-tactieken aan door ze te categoriseren als oneerlijke commerciรซle praktijken. Dit betekent dat meer dan 50% van de huidige claims herzien of volledig verwijderd moeten worden.
Zwarte lijst voor greenwashing.
Onder de bepalingen zal de EU het volgende op de zwarte lijst plaatsen:
โข Generieke milieubeweringen op producten zonder bewijs
โข Beweringen die de neutrale, verminderde of positieve milieueffecten van een product verklaren op basis van het gebruik van CO2-compensatiekredieten die niet gerelateerd zijn aan daadwerkelijke emissiereductie
โข Duurzaamheidslabels die niet zijn afgeleid van erkende onafhankelijke certificeringsschemaโs of vastgesteld door overheidsinstanties.
โข Beweringen over toekomstige milieuprestaties zonder realistische toezeggingen van bedrijven om hun gestelde doelen te bereiken.
Om aan de regelgeving te voldoen, moeten bedrijven overstappen van het gebruik van vage termen zoals โmilieuvriendelijkโ naar het verstrekken van specifieke, controleerbare informatie over de milieukenmerken van hun producten.
Wilt u meer weten over deze richtlijn?
Contact mij dan even.
Hijman-nieuws
Op de hoogte blijven van aanbiedingen en de nieuwste innovaties? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.