30 januari 2025
Langdurig samenwerken en samen innoveren. Daar staan wij voor.
Hijman heeft veel trouwe klanten. Daar zijn wij heel erg trots op en dankbaar voor. 1 daarvan is Schoonmaken.nl BV, al decennia klant.
Echte meerwaarde ontstaat veelal alleen tijdens langdurige duurzame samenwerkingen.
Schoonmaken.nl BV
Sinds 1955 het schoonmaakbedrijf voor bedrijven in Amstelveen en omgeving.
Schoonmaken.nl BV is een gerenommeerd full-service schoonmaakbedrijf, gevestigd in Amstelveen.
De naam met .nl suggereert misschien een online focus, maar niets is minder waar. Met diepe wortels als familiebedrijf zit schoonmaken letterlijk in hun DNA.
Met meer dan 100 toegewijde medewerkers is Schoonmaken.nl BV al decennia een betrouwbare en stabiele partner voor bedrijven, kantoren, datacenters, kinderdagverblijven, horecagelegenheden en vve’s in de regio groot-Amsterdam, Almere en Schiphol-Rijk.
Innovatie staat bij hun hoog in het vaandel. Zo zijn zij de eerste klant van Hijman die de trotse gebruiker is van de i-walk, de nieuwste co-botic (robot) van het i-team Global.
Arjan Oostrom, dank voor je vertrouwen.
Deze claims zijn vaak opzettelijk vaag, met onvoldoende details, ze creëren toch de valse indruk van duurzaamheid.
Denk bij generieke claims aan termen als ‘milieuvriendelijk’, ‘eco-vriendelijk’, ‘groen’, ‘vriend van de natuur’, ’vrij van microplastics’, ‘ecologisch’, ‘klimaatvriendelijk’, ‘vriendelijk voor het milieu’, CO2-vriendelijk, ‘energiezuinig’, en ‘biologisch afbreekbaar’.
In plaats van deze termen te gebruiken, moet de bewoording zo specifiek mogelijk zijn. In plaats van simpelweg ‘biologisch afbreekbaar’ te zeggen, moet gedetailleerde informatie worden verstrekt. Bijvoorbeeld: ‘deze verpakking zal binnen een maand biologisch afbreken.
De Richtlijn heeft tot doel duidelijkheid en betrouwbaarheid te bevorderen in productclaims en -labels door het gebruik van ongegronde milieuclaims te verbieden. Het pakt veelvoorkomende greenwashing-tactieken aan door ze te categoriseren als oneerlijke commerciële praktijken. Dit betekent dat meer dan 50% van de huidige claims herzien of volledig verwijderd moeten worden.
Zwarte lijst voor greenwashing.
Onder de bepalingen zal de EU het volgende op de zwarte lijst plaatsen:
• Generieke milieubeweringen op producten zonder bewijs
• Beweringen die de neutrale, verminderde of positieve milieueffecten van een product verklaren op basis van het gebruik van CO2-compensatiekredieten die niet gerelateerd zijn aan daadwerkelijke emissiereductie
• Duurzaamheidslabels die niet zijn afgeleid van erkende onafhankelijke certificeringsschema’s of vastgesteld door overheidsinstanties.
• Beweringen over toekomstige milieuprestaties zonder realistische toezeggingen van bedrijven om hun gestelde doelen te bereiken.
Om aan de regelgeving te voldoen, moeten bedrijven overstappen van het gebruik van vage termen zoals “milieuvriendelijk” naar het verstrekken van specifieke, controleerbare informatie over de milieukenmerken van hun producten.
Wilt u meer weten over deze richtlijn?
Contact mij dan even.
Hijman-nieuws
Op de hoogte blijven van aanbiedingen en de nieuwste innovaties? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.